Ahlan Wasahlan.. Dah baca? Bacalah dengan mata hati, bukan membuta tuli. Syukran, Singgah lagi..^^

6 Dec 2011

Kesedihan itu hanya sementara






Anyeong semua... Tahu kah korang kesedihan tu hanya sementara? Jika berpanjangan pun kita mampu juga ketawa kan?

Saat kita menempuhi kedukaan, mungkin ada kalanya, kesedihan itu terus memanjat-manjat di dasar hati lantaran ada dugaan yang memedihkan dan mengusik ketenangan jiwa. Air mata seakan bersedia mahu keluar agar tidak terus berombak di kolam hati. Saat itu mungkin sabar tidak dikenali lagi. Dalam terharu, air mata tumpah juga, mengalir deras mengeringkan derita. Kemudian ada sedikit ketenangan mula menyusup membalut lara, sinar-sinar harapan menampakkan cahaya menyuluh jalan yang lebih bahagia. Keyakinan seakan tumbuh dari sokongan dan kesedaran, wajah mula tenang dan senyuman mudah terbentuk. Cerialah diri. Suka duka, sedih gembira bagaikan silih berganti. Wahai hati, ingatlah diri kita ini tidak hidup abadi. Esok, lusa, mana tahu kita akan mati. 

Haa...walau macam mana pun, air mata ini, akan keluar walaupun kesedihan hanya menonton ''Drama''.. HEHE.. Pun sementara gak kan? hehe.. Yang penting lepas ni aku tak bazir kan air mata dengan perkara2 yang tak tentu pasal.. Bengkak mata ni~? HAHA.. bengkak ke~~

Bohong la kalau aku kata aku tak sedih, tapi.. Bila pikir2 balik apa aku dapat? kan? Orang tu bahagieee~~~ je~~ aku? aku dah bahagia dahhh <3 Yela sejak2 dah jadi orang baru ni, bahagia lah kan? Aku tahu Allah sayang aku.. Tu yang DIA nak selamat kan aku daripada benda2 yang tak patut aku tangisi.. datang nya semangat dari kawan2, dan orang sekeliling aku.. Ya Allah... Dorang lah yang aku sayang, yang aku cintai <3 Aku sayang dorang, kalau diorang tak de, tak tahu lah apa jadi kat aku.. SAYANG!! Aja-aja Fighting!!!! taip2 jadi sebak pulak, sebab ingat kan semangat yang dorang bagi kat aku. Sayang betul rupenya dorang kat aku.. Hehe... Dorang lah penyeri hidup aku. Nak tahu sapa? Keluarga and kawan2 aku lahhh.. kan dah cakap tadi..HEHE.. Tak de dorang tak de la aku seceria macam ni.. :D

Dalam masa yang sama, aku cuba pikir2 balik.. Memang aku dah lama nak hidup macam ni.. I mean single la.. Tapi satu2 datang dalam hidup aku buat kacau.. HAHA.. Pastu buat aku melalak.. Aku pun satu, bengong. Gi mengatal2.. Yela... Masa mula2 tu taik lembu pun kita rasa coklatkan, Haa.. bila dah jadi camni baru nak sedar? Kah3.. lawok3.. Aku dah lama sedar, cuma tu lah.. tak berpeluang.. Ni haa.. ada peluang.. aku guna kan sebaik2 nya... Yehhh~

"Bila Allah mengambil orang yang kita sayang pergi dari hidup kita, bersyukurlah kerana Allah ingin menyingkirkan orang yang menjadi penghalang supaya kita mencintaiNYA"

Yehh.. betul kata "seseorang" tu.. Aku percaya Allah sayang aku. dan kejadian ni membuat aku lebih mengingati Allah.. sebelum ni mungkin aku agak terleka. ek? Huhu... Apa yang terjadi kat aku ni, ambil2 lah ikhtibar supaya tak terlibat langsung dalam percintan cintun an manusia.. Kan lebih baik kalau kita Mencintai Allah.. KEKAL ABADI SELAMANYA..Hihi.. <3

"Terima kasih Ya Allah.. kerana telah mengembalikan aku ke jalan yang benar"

Aja-aja fighting!! Hihi.. besok outing ngan kawan2.. wahhh.. seronok nya.. rindu dorang... Auw!! HAHA.. K lahh.... sampai sini je.. Ingat.. jangan sedih2 kalau ada benda yang tak patot kita sedih..(nasihat je) Lau tak nak dengar tak pe, sok2 kalau da kene batang hidung sendiri rasa lah pulakkk.. Aku dulu tak nak dengar nasihat orang lah jadi camni.. Haha. Pengalaman itu menyakitkan tapi ia adalah satu pengajaran yang kini buat aku tersedar dan makin membangkit dari mimpi yang hanyalah khayalan semata-mata.. OK.. Tata...Assalamualaikum....

Dan cinta ku hanyalah kepadaMU ya Allah
4ever <3






Menangisi perpisahan akibat gagal bercinta adalah satu pembaziran mutiara jernih kita dan juga menguji sejauh mana kebodohan kita tetapi dengan menangisi dan menyesali akan dosa kita lantas meminta pengampunan dariNya akan lebih menjamin dunia dan akhirat :)

6 comments:

Nong Andy said...

Salam tuan rumah! :)

kita pun suka tgk drama korea juga :)

Selalu dpt idea lepas tgk drama korea.. menangis.. tertawa.. teruja dan jatuh cinta bila tgk drama korea hehehe...

Nong Andy said...

Salam tuan rumah! :)

kita pun suka tgk drama korea juga :)

Selalu dpt idea lepas tgk drama korea.. menangis.. tertawa.. teruja dan jatuh cinta bila tgk drama korea hehehe...

Nong Andy said...
This comment has been removed by the author.
Nong Andy said...
This comment has been removed by the author.
Nabilah said...

wsslam.. iye?? HAHA.. drama kora memang terbaik~~ hehehe...

Nabilah said...

*korea

 
© THIS IS YOURS!