Ahlan Wasahlan.. Dah baca? Bacalah dengan mata hati, bukan membuta tuli. Syukran, Singgah lagi..^^

19 Mar 2014

Luahan Gementar Result SPM "Afraid"

Assalamualaikum.. 20/3/14---- Fuhhhhh.. Tarik nafas panjang2.. Hembusss.. fuhhhhhh.....  Setelah 3 bulan menanti, hari yang ditunggu2 sudah hampir tiba, hanya beberapa jam sahaja lagi.. Mengertikah kamu semua apa yang bermain dibenak fikiranku? Kenapa ada hari esok? kadang2 tak sabar menanti kerana membayangkan  result terlampau banyak A.. Kadang2, rasa tak perlu ada hari esok sebab membayangkan tiada A.. Allahurabbi.. Hati jadi tak karuan, fikiran menjadi tak menentu, hati jadi tak tenang.. Besok aku akan menghadapi situasi yang paling gementar dalam hidup aku.. Layak kah aku menjadi pelajar cemerlang? Tipulah aku jika tiada keinginan begitu, walaupun aku tahu aku lemah dan mungkin keinginan aku tidak tercapai kecuali dengan izin Allah.. Rasa mahu menangis sekarang juga, supaya aku tidak menangis di hari esok.. ya Allah.. tabahkan hatiku Ya Allah.. Berilah aku kekuatan untuk menerimanya dengan redha.. Selain untuk diriku, aku telah sehabis baik lakukan untuk kedua ibubapa ku, guru2 ku, dan rakan2 yang telah mendoakanku.. Berjaya atau tidak, aku masih terhutang budi terhadap kedua ibubapa ku dan guru2 ku.. ya Allah.. Aku tak mahu mereka kecewa,  biarlah aku kecewa.. Tapi jangan mereka Ya Allah.. Jika bukan kejayaan untukku, kau kuatkan hatiku, tabahkan hati ini Ya Allah.. Jika kejayaan itu milik aku, kau jaga hatiku ya Allah, supaya tidak riak dan sombong ya Allah.. Kekalkan hatiku untuk bersujud padaMu.. 

Aku harap aku tabah bila orang tanya berapa aku dapat.. Confirm mesti ada yang tanya, terutama family, guru dan rakan2.. Ya Allah... Takut tu sampai nak nangis.. Nak tdo tu terbayang2 je ada A ke takde A.. Kepala pening2, badan terhoyang hayang, rasa mual2.. Ishh.. dasyat aku ni.. Lutut pun dah mengigil bila  ingat hari esok bakal menjelang.. Apa2 pun tnggu dan lihat sahajalah hari esok.. Doakan yang terbaik buat kami batch 96 yang akan mengetahui usha kami seperti mana.. 

Apa2 pun Ibu, ayah, Cikgu.. nabilah dah buat yang terbaik... Yang terbaik.. sehabis baikk.. Tapi kalau kejayaan itu bukan milik Nabilah.. Mungkin ada hikmahnya.. Doakan yang terbaik sahaja.. Terima kasih kerana banyak berkorban untuk kejayaan Nabilah.. 

Sampai Sini sahaja.. Assalamualaikum.


1 comment:

sYiRa LoKMaN said...

selamat malam
all the best ^_^ doa !

 
© THIS IS YOURS!