Ahlan Wasahlan.. Dah baca? Bacalah dengan mata hati, bukan membuta tuli. Syukran, Singgah lagi..^^

17 May 2014

Pilihan Terakhir

Assalamualaikum.. sihatkah semua?
Mungkin ini adalah coretan aku yang terakhir di bumi Tampin.. Atau jika berkesempatan, aku akan menulis lagi.. 
Berpucuk2 surat tawaran IPTS yang aku telah terima. Pada mulanya, pilihan dihatiku, sememangnya nak ke KUIM mengambil dalam jurusan kaunseling, tapi sebelum aku pergi ke sana, aku tunggu tawaran dari UPU. Aku berharap, dapat UPSI, bidang Diploma pendidikan awal kanak2. Tapi Rezeki aku tidak ke situ, Kemudian aku dapat tawaran KPTM, diploma system & networking. Aku tak minat, aku buat surat rayuan untuk mintak tukar pendidikan awal kanak2 di KPTM Kota Bharu. Tunggu2, lambat sangat.. Akhir sekali keputusan aku muktamad nak ke KUIM. Berfikir jugak perbelanjaan disana. Berdasarkan daripada pengalaman, kakak sedara aku yang belajar disitu dan mengambil jurusan kaunseling, katanya mahal. Hatiku sudah berbolak balik.. Tibanya 16 Mei 2014.. Keputusan ke politeknik & ILKA keluar. Aku berjaya di tawarkan politeknik diploma seni bina. Tapi sayang, seni bina tidak kena dengan jiwaku.. Aduh! celaru! Pada suatu malam, kakak ku telah memberi cadangan kepada ku untuk pergi *****(Rahsia). Aku berminat. Keesokkan harinya, aku bercadang untuk membuat permohonan secara online, tapi masa tidak mengizinkan, tiba2, sampai sepucuk surat temuduga blablabla.. Entah kenapa hatiku tertarik untuk mengetahuinya dengan lebih jelas(selalunya aku tak ambil peduli), aku menalifon nombor yang tertera di surat itu. Setelah aku dapat penjelasannya, aku lagi bertambah tertarik kerana disitulah tempat yang akak aku cadangkan tu. Pada hari ini aku telah pergi ke temuduganya. Alhamdulillah, aku ditawarkan Diploma Pra Sekolah dan insyaAllah aku mendapat pinjaman dari mara dengan kelayakkan keputusan SPM aku.. Jadi 21 Mei 2014, aku akan meninggalkan tampin buat seketika je~ Eh? Korang perasan tak dari tadi aku taip mcm formal sangat? Hahahaha.. Dah! Be ur self Nabilah.. Kah kah kah.. Ok. So akhirnya aku confirm pergi ke tuttt.. Kenapalah nabilah ni nak berahsia sangat? Aku bukan nak berahsia, biarlah aku mencari kesesuaian diriku disana dahulu.. Ok.. Haha. Ok, Cerita hari ni memang tah best. K Assalamualaikum..

3 comments:

sayA Akma said...
This comment has been removed by the author.
sayA Akma said...

tutt tu unisel ke??

Ana Nabilah Biela said...

Takk.. Uniiti..

 
© THIS IS YOURS!