Ahlan Wasahlan.. Dah baca? Bacalah dengan mata hati, bukan membuta tuli. Syukran, Singgah lagi..^^

16 Aug 2014

Mereka Yang Aku Sayang



Assalamualaikum. Di alunkan lagu nasyid istikharah cinta sambil aku menaip.. Allahuakbar. Ya Allah.. Aku rasa lega sangat hati ini. Kau hadirkan mereka saat aku sedang kesedihan. Terima Kasih Ya Allah. Mereka lah yang dipanggil sahabat. Ya Allah, tiap hari menghiburkan hati. Sampai aku terlupa segala masalah yang ada. Dan aku sangat terharu pabila mereka sangat take care pasal aku ya Allah..
“Jangan fikir sangatlah masalah tu”
“Kau dah istikharahkan? Haa.. kamilah buktinya.”
“Biela, lagu ni khas untuk kau, sesuai dengan kau.”
Jangan bersedih kerana putus cinta blablabla~~ (Apalah, bukannya putus cinta pun)
Ya Allah, aku terharu sangat mereka sangat ambil peduli tentang aku, ya Allah, jumpa kah aku lagi dengan mereka pada sem depan? Jumpakah aku lagi Housemate seperti mereka. Apabila air mata aku merebeh….
“Lah, nangis dah? Haa.. rumah kita memang kaya dengan tisu, hambik tisu  ni, hambik hambik” Habis mereka sumbat tisu tu kat muka aku masa aku tengah menangis.. 9 helai tisu mereka sumbat. Sempat lagi mereka berlawak.  Memain ah mereka ni. ya Allah, Aku tak tahu keadaan aku masa tu betul2 ketawa dan betul2 menangis, meraung, lepas tu mereka buka lagu.. Tah macam2 lagu mereka play, dek nak pujuk aku, mereka nyanyi sama2, mereka buat rasa terharu sangat. Actually, aku menangis bukan kerana aku sedih dengan ujian yang sedang aku hadapi ini, tapi aku menangis kerana mempunyai sahabat yang peduli dan menghargai seorang sahabat, ada dikala aku suka dan duka. Mereka menghiburkan hati aku setiap hari.  Allah ada, mereka pun ada. Buat aku jadi kuat untuk menghadapi segala ujian. Mereka bagi semangat, tanpa mereka tidak aku setenang sekarang. Dengan lawak mereka, ya Allah, tak dapat aku gambarkan segembiranya hati aku apabila bersama mereka. Sampai aku boleh tergelak sorang2 bila teringat cara mereka pujuk aku. Aku tak suka akan perpisahan, tapi setiap pertemuan pasti ada perpisahan. Lepas ni kalau aku ada masalah, mereka dah tak ada.. Ya Allah, sakit sangat perpisahan itu. Setiap kali aku temui kebahagiaan pasti ada ujian. Ya Allah :’( aku tak sanggup berpisah dengan mereka. Ya Allah, mereka sahabat yang terbaik. Sahabat 1000 dalam 1. Kebahagiaan cuma sementara, kesedihan cuma sementara, semua dalam dunia ini sementara. Jadi aku redha, kerana aku juga sementara sahaja di dunia ini.
Bukan senang nak dapat housemate yang memahami dan ambil peduli tentang kita. Ya Allah, damaikan hati mereka, berilah mereka kebahagiaan yang kekal fid dunya wal akhirah. Allahuma amin. insyaAllah.
Jujek, Aiza, Zira, Reyana, Fadhilah dan Lia, Aku sayang kamu semua, jangan tinggalkan aku ya :’)

Terima kasih kerana menjadi sahabat yang terbaik aku, aku tidak mencari sahabat yang sempurna pun, tapi aku perlu sahabat seperti korang. Ya Allah.. Aku tak tahu, di sem hadapan, siapa yang akan memujuk aku bila aku menangis, siapa yang nak dengar masalah aku? Siapa yang paham bila muka aku tetiba stress. Siapa yang paham muka aku ada masalah ke tidak. Ya Allah.. Sakitnya perpisahan.
Dulu aku sahaja yang menghiburkan hati orang walaupun hati aku sedang sakit juga. Tapi sekarang, first time aku rasa hati aku dihiburkan ketika aku sedih, ada masalah. Ya Allah, terima kasih ya Allah, walaupun aku tahu ia hanya sementara, tapi aku bersyukur sangat, aku tahu ENGKAU tidak akan biarkan HambaMu terus bersedih. Semuanya pasti ada hikmah. Terima kasih ya Allah, terima kasih sahabat. 

1 comment:

Iddin said...

Assalamualaikum, akak..

Iye kak, perpisahan memang menyedihkan.

Best ah penulisan kak, deep gittew bace.. ihikkss :)

 
© THIS IS YOURS!