Ahlan Wasahlan.. Dah baca? Bacalah dengan mata hati, bukan membuta tuli. Syukran, Singgah lagi..^^

8 Feb 2020

Nabilahrahims, Tahun 2020

Assalamualaikum teman-teman yang aku kasihi. Mungkin sudah terlalu lama aku diam menyepi. Barangkali ramai follower juga sudah lari. Mungkin juga zaman sekarang ini bukan zaman blogger lagi ? Pasti kalian juga tidak ternanti lagi penulisan aku. Zaman telah banyak mengubah kita. Dari surat ke SMS, dari SMS ke facebook, dari facebook, ke wechat, whatsapp, telegram intagram dan sebagainya. Begitu juga kita. Minat juga sudah bertukar arah, mood juga berganti ubah. Emosi juga sudah tak tentu arah. Lagi-lagi kita manusia biasa yang hatinya berbolak balik. Jadi, aku..? untuk berkata berhenti menulis, mungkin tidak, untuk berkata meneruskan menulis, mungkin juga tidak, tapi untuk berkata menaip tuk tak tuk tak. Mungkin ya. Emm..

Kemana aku menghilang dari dunia blog ini ? Almost 4 years aku sepi di sini. Seperti kebiasaan orang ramai yang sering memberi alasan kesibukkan diri dan mengurus kehidupan serta masa yang membuatkan kita terpaksa meninggalkan beberapa perkara. Contohnya menulis di blog(aku lah tuu).
Aku menulis ni sambil mendengar  intrumen sedih untuk mengambil mood menulis. Sebelum ni jika aku menulis, intrumen ini lah menjadi rentak jiwa aku menjiwai penulisan aku. Sayu je bila menulis.

Aku akan kongsikan beberapa episod yang telah berlaku sepanjang kesepian aku di sini.

1. Kehilangan
2. Tekanan
3. Gangguan makhluk halus
4. Jatuh sakit(Tiroid)
5. Kemurungan
6. Mencari sinar baru

Memang menjadi lumrah hidup suka duka yang silih berganti, tangis dan tawa yang berirama. Itulah warna warni dalam kehidupan yang Allah hadiahkan kepada manusia untuk kita menjadi hambaNya yang twadhu'. Tiada yang lebih hebat dari Allah. Segala pahit manis yang kita lalui, adalah menyeru kita kembali kepada Allah. "Allah sayang kita, sebab itu Allah uji".
Sebagaimana firman Allah SWT dalam surah al-ankabut, ayat 2-3,

“Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: ‘Kami beriman, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)? Dan demi sesungguhnya, Kami menguji orang yang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah orang yang sebenar-benarnya beriman dan nyata pula apa yang diketahui-Nya orang yang berdusta."

Kerana kita adalah manusia-manusia yang dipilih oleh Allah untuk kita lagi dekat dengan Dia. Maka bersyukurlah wahai insan-insan yang terpilih, yang hatinya masih menyimpan nama Allah, masih takut kepada Allah, walaupun masih ada keegoan untuk menjalankan perintah, meninggalkan larangan Allah atau kembali kepada  Allah, tetapi Allah tidak melupakan kamu. Jangan berhenti berusaha, jangan berhenti berdoa, JANGAN!!!! Maaf, teremosi. Intrumental yang aku mainkan ini menjalankan tanggungjawabnya sehingga bergenang air mata ni. huhu(kesat air mata balik) 

Baiklah. Itu sahaja, untuk hari ini, selebihnya bacalah episod-episod yang telah aku senarai pendekkan. Maaf jika penggunaan bahasa tunggang terbalik. 4 tahun tinggalkan penulisan. Moga sampai setengah satu dua manfaat, Terima kasih menyinggah. 

Curi masa pada,
8 Februari 2020,
10.30 am.

No comments:

 
© THIS IS YOURS!